Повернутися до звичайного режиму
Психологічна служба Шешорського дошкільного закладу складається з практичного психолога - Петричук Марії Василівни.

/Files/images/50655423_974077709646487_2464981902696644608_n.jpg /Files/images/50120405_974077656313159_6152605917843030016_n.jpg /Files/images/50270030_974077919646466_5833416262075547648_n.jpg /Files/images/50271441_974077986313126_1402965270695247872_n.jpg /Files/images/50236663_974077956313129_4518167855790817280_n.jpg

Протидіємо булінгу: чого НЕ треба робити вихователю

1. Стояти осторонь

Чекати і сподіватися, що проблема вирішиться сама собою – марно. Нічого не вирішиться, стане тільки гірше. Якщо ви бачите, що дитину ображають інші діти (а батьки цих дітей і поготів!), обов’язково втручайтеся. Це саме той випадок, коли краще зробити хоч щось, ніж нічого не робити.wym-1568888715488

2. Не цікавитися життям своїх вихованців

Так, головну роль у вихованні дитини відіграють її батьки, але й у дитячому садку вона проводить багато часу, а отже, вихователі не можуть лишитися осторонь. Необхідно з самого початку вибудовувати довірливі стосунки у групі, діти мають знати, що вони вам можуть довіряти, що ви не промовчите та захистите їх.

3. Забувати про правила та законодавство

Чи мають право батьки приносити до закладу торти та інше частування, а потім влаштовувати свята? Звісно, що ні. Та й хто потім відповідатиме за отруєння чи алергічні реакції у дітей? Якщо ж виникають ситуації, подібні харківській, то варто зауважити, що їх можна кваліфікувати як дискримінацію, а це вже зовсім інший рівень відповідальності.

4. Не давати дитині порад

Найгірше, що можна сказати вихованцями – це «Не звертай уваги». Відсутність реакції з боку жертви булінгу не зупиніть булера. Навпаки, агресор побачить, що реакції немає, а отже можна і далі робити, що заманеться.

Психологи радять спочатку спробувати зупинити булера за допомогою вербальних засобів. Так, у випадку спроби агресії жертва має спочатку сказати: «Ти поводиш себе агресивно», а потім запитати: «Ти що, злий?» або «У тебе сьогодні поганий настрій?», потім варто продемонструвати, що ви розумієте, чому кривдник поводить себе саме так, і запитати:«Ти хочеш видатися крутимТи хочеш мене образити?». Такі слова змусять кривдника розгубитися, і саме у цей момент необхідно розказати йому про власні почуття: «Мені не подобається, коли зі мною розмовляють у такому тоні/чіпають мої речі/намагаються спровокувати на бійку» тощо. Насамкінець варто навести аргументи: «Твоя поведінка суперечить правилам ГРУПИ!».

Розкажіть, що говорити все це варто впевненим тоном, при цьому краще втриматися та не плакати, адже саме такої емоційної реакції і прагне булер.

5. Замовчувати справу

Так, ніхто не хоче, аби його заклад «прославилися» через булінг. Але, приховавши такі факти, ви ризикуєте ще більше – якщо ситуація погіршиться, про неї все одно рано чи пізно дізнаються, тільки наслідки будуть набагато неприємнішими. Говорить із булерами, викликайте їхніх батьків, повідомте адміністрації, зверніться до психолога, а якщо потрібно – і до вищих інстанцій.

6. Вважати, що одна виховна бесіда вирішить проблему

Ні, одна бесіда з булером та жертвою нічого не вирішує. Булінг – невипадкове явище, він пов’язаний з якостями особистості кривдника, який прагне встановити свою владу над іншими. Така людина робить все доволі виважено та холоднокровно, а отже і заходи щодо неї мають бути іншими. Саме тому булінг є викликом цілому закладу як організації, такі випадки вимагають системних рішень на рівні адміністрації, зміни самої організаційної структури.

7. Думати, що ви поганий вчитель

Коли у групі трапляються випадки булінгу, то дехто з вихователів починає звинувачувати у цьому себе: «Якщо в мене це сталося, то я погано виховую дітей». Насправді булінг може трапитися у будь-якій групі й у будь-якого вихователя. Ви в цьому не винні. Так і само боротися одному теж не варто. Цькування можна перемогти тільки тоді, коли весь колектив об’єднується проти цього. Тільки системні та злагоджені дії допоможуть викорінити це явище.

Гарячі лінії

Косівський район

№ з/п Заклад, установа, організація Контактна особа Телефон гарячої лінії Графік роботи Примітка
1 Відділ освіти Косівської МР Угляр Руслана Петрівна 2-48-84 щодня з 8.00-17.00 п`ятниця з 8.00- 16.00
3 Косівський центр соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді Косівської МР Микитюк Ліліана Василівна 2-22-98 щодня з 8.00-17.00 п`ятниця з 8.00- 16.00
4 Служба у справах дітей Косівської МР Терьохіна Тетяна Петрівна 2-45-69 щодня з 8.00-17.00 п`ятниця з 8.00- 16.00
5 Управління праці та соціального захисту населення Косівської МР Веселовська Галина Василівна 2-13-87 щодня з 8.00-17.00 п`ятниця з 8.00- 16.00

Соціальні сервіси та закладки:

Кiлькiсть переглядiв: 322

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.